B.3. Betűk

Amint azt már a skin elemeiről szóló részben is említettem, egy betűtípust egy kép és egy leíró fájl alkot. A karaktereket bárhová teheted a képen, de győződj meg róla, hogy a pozíciójuk és a méretük pontosan meg van adva a leíró fájlban.

A betű leíró fájl (az .fnt kiterjesztéssel) tartalmazhat megjegyzéseket, melyek ';'-vel kezdődő sorokban kapnak helyet. A fájlban kell, hogy szerepeljenek az alábbi sorok:

image = image

Ahol az image a betűhöz használt kép fájl neve (nem kell megadnod a kiterjesztést).

"char" = X, Y, width, height

Itt az X és az Y a char karakter pozícióját adja meg a képen (0,0 a bal felső sarok). A width és a height a karakter méretei pixelben.

Ez a példa az A, B, C karaktereket definiálja a font.png felhasználásával.

; Lehet "font" is a "font.png" helyett.
image = font.png

; Három karakter elég a bemutatáshoz :-)
"A" =  0,0, 7,13
"B" =  7,0, 7,13
"C" = 14,0, 7,13

B.3.1. Szimbólumok

Néhány karakternek speciális jelentése van, ha dlabel-ben használva valamelyik változó tér vissza vele. Ezeket a karaktereket szimbólumokként kell megjeleníteni, így például egy szép DVD logó jelenhet meg a 'd' karakter helyett egy DVD folyam esetén.

Az alábbi táblázat a szimbólumként megjeleníthető (és így külön betűtípust igénylő) karaktereket tartalmazza.

KarakterSzimbólum
plejátszás
sstop
epillanatállj
nnincs hang
mmono hang
tsztereó hang
fa folyam egy fájl
va folyam egy Video CD
da folyam egy DVD
ua folyam egy URL