[Mplayer-felhasznalok] Bad sectoros DVD megoldása

Tomi tomi at webgrafika.hu
Sun Nov 13 18:09:10 CET 2005

Sziasztok!

Találtam egy megoldást a bad sectoros DVD-k lejátszhatóvá tételére. Sajnos
lejátszás közben nem lehet mit kezdeni a hibákkal, mindenképpen "fagyás"
lesz belőle.

Ha a DVD-t egyben a

mencoder dvd://1 -aid 130 -oac copy -ovc copy -o film.avi

kódoltatom akkor nagyon ronda 10-20 másodperces hangcsúszás is létrejön
egy egy durva hiba után. (Nem igazán értem, hogy miért nem tudja
megtartani a kép/hang szinkront?) Erre egy jó megoldás ha captereket
egyenként kódoltatom, (és a dvd fel van osztva egyáltalán) akkor mindegyik
elején a hang és a kép biztos, hogy szinkronban lesz.

Sajnos a művelet hihhetetlenül lassú, mert a hibás részeknél 2
szektoronként halad 10s/2szektor sebességgel. Ez nem ugyaolyan  mintha
dd-vel csinálnám a másolást, mert a dd vagy 20szor próbálja ugyanazt a
szektort elolvasni, az mplayer meg szépen továbbhalad, de ez még mindíg
szörnyű lassú.
A jó részeket viszont pillanatok alatt átviszi.

Azt nem tudom, hogy hogy lesz ebből újra dvd, de legalább megtanulom
használni a dvdauthor-t, vagy lesz belőle DivX4 Mencoderrel.

A dvdbackup alkalmatlan a feladatra, mert néhány badsector után feladja.

Üdv Tomi