[Mplayer-felhasznalok] dvd kodolas

Robert Klug rklug at arcor.de
Tue Nov 15 11:22:04 CET 2005

Hello!

Kb. egy eve, amikor ezzel foglalkoztam, akkor en nem tudtam a mencodert
(ill. az ffmpeg-t) ugy parameterzni, hogy dvd lejatszo szamara 50
felkepet kodoljon megfelelo sorrendben. Ha jol ertettem a dolgokat,
akkor az mencoder arra van (volt) kihegyezve, hogy az 50 felkepes
videobol megfelelo filterekkel csinaljon 25 frames streamet (a filterek
atszamoljak a 2 felkepet fesu nelkuli egessze) es azt mpeg4-be szepen
letomoritse.
TV-s dvd lejatszo szamara az 50 felkepes (PAL esteben) dvd stream jobb,
ugy szebb a kepe - legalabb is ahogy nekem sikerült beallitanom a
parametereket. Keres ra a DV kameras leveleimre az arhivban.
Ezt a field/frame/interlace dolgot en legjobban az MJPEG Howto-bol
ertettem meg (mjpeg.sourceforge.net)

Lehet hogy mar az ffmpeg-t is kiegeszitettek 50 felkepes dvd stream
encodolasaval, vagy a mencoder is tudja hasznalni az mjpegtools libjet
megfeleloen paramterezve. A kino az ffmpeg-t hasznalja ketmenetben dvd
mpg keszitesehez, a parametereit meg nem ertem ra megnezni.

Robi