[Mplayer-felhasznalok] [Bp18fople] Egészség
sdd-
gigasdd at gmail.com
Fri Feb 1 16:10:52 CET 2008
keveri a szezont a fazonnal, aztán meg les nagy szemekkel hogy miért
lett infarktusa. hülyeségből.
magánbiztosítóról szó sincs. járulékot emelni kell, mert egyre több a
nyugdíjas és csak még több lesz.
nyugodjon meg, nézzen körül, tájékozódjon, ne dőljön be minden
hülyeségnek és főleg ne írjon/továbbítson semmi olyat, amiről fogalma
sincs.
ez egy alpári szadesz kritika, semmi köze az egészségügyhöz/nyugdíjrendszerhez.
2008/1/31 Nagy Tibor <nagyt at hu.inter.net>:
> Erről mindenkinek tudnia kell! Annak is, aki nem vállalkozó és nem
> találkozik a járulékfizetésekkel!
>
> Küldd tovább az összes lehetséges e-mail címre!
>
> >> Az életünkről van szó
> >> 2008.01.28. 12:08
> >>
> >> Most jöttem a könyvvizsgálói továbbképzésről, ahol a társadalombiztosítás
> >> 2008-as változásáról tartottak előadást. FELHÁBORÍTÓ VÁLTOZÁSOKAT HAJTOTT
> >> VÉGRE A KORMÁNY! A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható - a totális
> >> létbizonytalanság az egész társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson
> >> alapuló társadalombiztosítás halálos ítélete. Nem érdemli meg a homo
> >> sapiens nevet az, aki ezt az embertelen, ördögi tervet kieszelte: nem
> >> hiszem, hogy anya szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán klónozhatta
> >> azokat, akik az emberi kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni.
> >> A nyugdíjjárulék és egészségügyi járulék az alábbiak szerint változik:
> >> A munkaadók által befizetett járulék: nyugdíjkasszába a mostani 18%-ot
> >> 24%-ra emelik egészségügyi kasszába 11 %-ot 5%-ra csökkentik.
> >> Munkavállalók járulékai: nyugdíjjárulék 8,8%-ról 9,5%-ra nő, egészségügyi
> >> jár. 7%-ról 6%-ra csökken.
> >>
> >> Mit jelent mindez?????
> >>
> >> Lerázza a kormány magáról az egészségügyet, az elvonást átterelik a
> >> szintén hiányos nyugdíjkasszába. Majd megemeli a járulékot a privatizált
> >> EÜ kassza! Ezért már őt fogják szidni! Kérdés, hogy lesz-e egy 7%-kal
> >> csökkentett bevétel mellett is jelentkező? EZ UGYEBÁR, HA JÓL SZÁMOLOM
> >> MINIMUM TOVÁBBI 120 MILLIÁRD Ft kivonást jelent az egészségügyből.
> >> Kérdésem, hogy hol volt a parlamentből az ellenzék? Miért nem hangos a
> >> sajtó az övön aluli ütéstől?
> >> MI LESZ VELÜNK, VÁLASZTÓPOLGÁROKKAL, HA BETEGEK LESZÜNK? HÁNY ORVOST
> >> FOGNAK
> >> ELBOCSÁTANI ÉS HÁNY ÚJABB KÓRHÁZAT ZÁRNAK BE?
> >>
> >> Kérem továbbadni, mert végső soron a mi bőrünkre megy a minden mértéket
> >> meghaladó aljasságuk!
> >>
> >> A több-biztosítós törvénytervezet diszkrét bája
> >>
> >> Azt eddig is gyaníthatta mindenki, hogy az idősebb, krónikus
> >> betegség(ek)ben szenvedő ügyfelekért nem fognak kapkodni a
> >> profitorientált
> >> magánbiztosítók (a mellékelt cikk szerint Hollandiában "Arany
> >> Kézfogással" - egy nagyobb összeggel - veszik őket rá, hogy feladják a
> >> biztosításukat. Ezzel az erővel akár el is altathatnák őket...), de
> >> nehogy
> >> az képzelje bárki is, hogy az aktív korosztály sorsa nem lesz ugyanígy
> >> megpecsételve. A cikk szerint nyilvánosságra került törvénytervezet
> >> szerint a magánbiztosítók csak természetbeni betegellátást fognak
> >> finanszírozni, táppénzt nem fizetnek. Ezt lovagiasan áthárítják a
> >> munkáltatókra! Vagyis a táppénzt, amit eddig a társadalombiztosítás
> >> fizetett a szép, új szadeszes világban a munkáltatónak kell fizetnie.
> >> (Csak halkan kérdezem: - akkor mi a fenének kellenek a magánbiztosítók?)
> >>
> >> Gondoljátok meg, proletárok, mi következik ebből! Egy olyan országban,
> >> ahol a munkavállalók többségét a magánszektor foglalkoztatja. Meddig is?
> >> Amíg egészséges. A lehetséges következményeket mindenkinek a fantáziájára
> >> bízom.
> >> A magánbiztosítók extraprofitját tehát a munkáltatók fogják megtermelni.
> >> Képzeljük csak el, mi történik egy kis vagy közepes vállalkozásban egy
> >> kiadósabb influenzajárvány idején? Nem elég, hogy kiesik az a bevétel,
> >> amit a lebetegedett alkalmazottak nem tudnak megtermelni, és ebből a
> >> negatív bevételből még táppénzt is fizessen nekik. Munkahelyi balesetről,
> >> tartós betegségről már ne is beszéljünk. És vajon milyen
> >> létbizonytalanságba taszítja ez a tervezet azt a rengeteg
> >> magánvállalkozót, aki önmagát foglalkoztatja? Ez a réteg eddig kapott
> >> táppénzt, ha megbetegedett, ezentúl majd magának fizet. Miből is? És
> >> egyáltalán akkor miért is fizetünk TB-t? Ez az egyik olyan Achilles-sarka
> >> a magánbiztosítós rendszernek, ahol a legsikeresebben lehetne megtámadni.
> >> Ez a megoldás ugyanis csak maguknak a biztosítóknak lenne bombaüzlet,
> >> magánemberként még a legdoktrinérebb liberálisoknak sem lehet érdeke, az
> >> MSZP sakkban tartott képviselőiről nem is beszélve. Őket leszámítva
> >> lényegében az egész társadalom véd-és dacszövetségbe állhatna, hiszen
> >> végre volna egy olyan kérdés, amiben a munkaadók és a munkavállalók is
> >> egy
> >> oldalra kerülnének.
> >>
> >> A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható - a totális létbizonytalanság az
> >> egész társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson alapuló
> >> társadalombiztosítás halálos ítélete. Nem érdemli meg a homo sapiens
> >> nevet
> >> az, aki ezt az embertelen, ördögi tervet kieszelte: nem hiszem, hogy anya
> >> szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán klónozhatta azokat, akik az emberi
> >> kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni.
> >>
> >> Csináljon a Szabad Demokrata Romboló Páholy saját tagjainak olyan
> >> Magánbiztosító rendszert, amilyet akar, de nekünk nem kellenek sem ők,
> >> sem
> >> embertelen rendszerük. Ideje lenne őket véglegesen leszázalékolni!
> >> Terjesszétek, proletárok! Már nemcsak a láncaitokat veszíthetitek! Az
> >> ÉLETETEKRŐL van szó!
> >>
> >> Alkotmányellenes biztosítási reform
> >>
> >> Az SZDSZ a holland rendszer mintájára megvalósítani szándékozott
> >> egészségbiztosítási reformot már részben végrehajtatta az MSZP-t
> >> képviselő
> >> pártelnök-kormányfővel és egészségügyi tanácsadóival, akik szintén inkább
> >> liberális, semmint szociális beállítottságúak. A kormányfő és a kisebbik
> >> koalíciós párt által elképzelt társadalombiztosítási reform egyik részét,
> >> a kórházi kezeléshez kötött egészségügyi szolgáltatásokat érintő
> >> kórházreformot a kórháztörvény módosításával még a nyáron a társadalom és
> >> az egészségügyi szakma, valamint érdekvédelmi szerveik megkérdezése
> >> nélkül
> >> oldották meg. Mára egyértelművé vált, hogy rosszul.
> >>
> >> Az egészségjog sérül
> >>
> >> Kórházakat zártak be vagy a korábbi gyógyító jellegüket elvonva elfekvő
> >> intézményekké alakították át, ahelyett hogy a gyógyító intézmények
> >> változatlan fenntartása mellett csak a felesleges ágykapacitást vonták
> >> volna el, és így a kórházbezárásokkal kialakuló új körzetbeosztás miatt a
> >> betegek túlnyomó többségét messziről kell a körzetének megfelelő kórházba
> >> szállítani. Az ezzel járó hosszabb szállítási idő a beteg állapotának
> >> rosszabbra fordulását okozhatja, sőt életét is veszélyeztetheti. Részben
> >> a
> >> kórházak és a kórházi ágyak csökkentése és az egészségügyi személyzet
> >> radikális leépítése miatt nemcsak a késedelmes kórházba kerülés
> >> veszélyeztetheti a beteg életét és egészségét, hanem a műtéti várólisták
> >> idejének jelentős meghosszabbodása is. Mindez egyértelműen sérti az
> >> alkotmány 70/D. paragrafusába foglalt, az egészséghez való jogot. Ugyanez
> >> a helyzet a szűkebb értelemben vett egészségbiztosítás terén is. Azzal,
> >> hogy a társadalmi szolidaritás és kockázatközösség elvén nyugvó állami
> >> egészségbiztosítási rendszert - holland és szlovák mintára -
> >> profitorientált egészségbiztosítássá akarja átalakítani a kormány az
> >> SZDSZ
> >> nyomására, ugyancsak durván sérül a szövegében már gyökeresen módosított,
> >> valamint az EU-konform magyar alkotmány előbb már hivatkozott szakasza.
> >> Nézzük, mi történt Hollandiában!
> >>
> >> Egy rókáról két bőrt
> >>
> >> Hollandiában azzal, hogy 2006-ban megszüntették a szolidaritás elvén
> >> alapuló kétpilléres - államilag szervezett, de az állam, a munkáltatói és
> >> a munkavállalói, valamint a biztosítotti oldal részvételével
> >> önkormányzati
> >> alapon működő - egészségbiztosítást, átadva azt a nyereségorientált
> >> magánbiztosítóknak, a korábbi harminc euró összegű havi biztosítási
> >> járulék száz euróra emelkedett. Korábban a harminc eurós járulék fizetése
> >> a munkáltató és a biztosított munkavállaló között feles arányban oszlott
> >> meg. Most a munkáltató a járulékfizetésben nem vesz részt. Ezért a
> >> munkavállaló és a vállalkozó egyaránt száz euró hozzájárulást fizet. Az
> >> új
> >> rendszerben a biztosítótársaságok betegségi és szülési segélyt, azaz
> >> táppénzt nem fizetnek. Ezt a munkáltatók kénytelenek fizetni maximum két
> >> éven át, az összeg az átlagkereset hetven százaléka.
> >>
> >> A táppénz kifizetése alól a munkáltató csak akkor mentesül, ha erre
> >> biztosítási szerződést köt. A magán biztosítótársaságok így egy rókáról
> >> két bőrt húznak le. A rendszer bevezetése után a biztosítótársaságok
> >> közölték, hogy a felemelt járulékfizetés ellenére sem rentábilis nekik a
> >> betegbiztosítás. Ezért állami hozzájárulást is igényeltek. Ugyanakkor a
> >> járulékösszegek több mint háromszoros emelése miatt mintegy
> >> háromszázezren
> >> maradtak ki a biztosításból. Ezért az állam rászorultság igazolása
> >> ellenében átvállalja tőlük a járulékfizetés egy részét. Az állam tehát
> >> duplán terhelődik. Hollandiában sem az állam versenyez a
> >> biztosítottakért.
> >>
> >> A magánbiztosító csak az egészségeseket fogadja szívesen, míg az instabil
> >> egészségi állapotúakat igyekszik távol tartani magától. Sőt az öregeket
> >> és
> >> a krónikus betegeket egy nagyobb összeg kifizetésével, úgynevezett
> >> "'arany
> >> kézfogással" veszik rá biztosításuk megszüntetésére. Ugyanezt teszik a
> >> szlovák magánbiztosítók is. Nem véletlen, hogy az új szlovák kormány a
> >> régi, szolidaritási alapú biztosítás visszaállítására törekszik.
> >>
> >> Titkos tárgyalások
> >>
> >> Az egészségbiztosítás tervezett magyar reformja csak annyiban különbözik
> >> ettől, hogy a felállítandó biztosítótársaságokban 51 százalék lesz az
> >> állami és 49 százalék a magántulajdon aránya. Ez azonban csak porhintés,
> >> mivel a tulajdonosi arány ellenére az irányítási jogosítványok a
> >> magántulajdonosi szférába csúsznak át. A helyzet így ugyanaz, mint
> >> Hollandiában vagy Szlovákiában. Sőt a kormány titkos tárgyalásokat
> >> folytatott már a magánbiztosítókkal, amelyek a kiszivárgott hírek szerint
> >> "megdöbbentően" magas követelésekkel álltak elő - a kormányváltás esetére
> >> is - a működésbiztonsági igényen felül. Ezzel a reformmal nálunk is
> >> megszűnne a szolidaritási alapú egészségbiztosítás, és a hollandhoz és a
> >> szlovákiaihoz hasonló antiszociális vonások jelennének meg. Ez szintén
> >> sérti az alkotmány 70/D paragrafusát. Mindezt alátámasztja a közzétett
> >> törvénytervezet, mely szerint az új pénztárak zrt.-ként működnének, és
> >> csak természetbeni betegellátást finanszíroznának, "táppénzt"' viszont
> >> nem. Ennek fizetését a kormány nálunk is a munkáltatókra hárítaná. Ezért,
> >> ha a tervezetből netán ebben a formában törvény lenne, azt az egészségügy
> >> átszervezésével kapcsolatos előírásokkal együtt az Alkotmánybíróság elé
> >> kell vinni.
> >>
> >> Prugberger Tamás, egyetemi tanár
> >>
> >> www.csaladtag.extra.hu
>
>
> --~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
> Ezt a levelet a [Bp18fople] csoporton keresztul kaptad.
> A level tobbi resze, vagy melleklete a csoportnak szolo uzenetet tartalmaz.
> - Ha kepek nem latszanak, keresd a tomoritett (ODT) mellekletet. Megnyi-
> tashoz javasolt rendszerkiegeszites: http://hu.openoffice.org
> -~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
>
>
>
> _______________________________________________
> MPlayer-felhasznalok mailing list
> MPlayer-felhasznalok at mplayerhq.hu
> https://lists.mplayerhq.hu/mailman/listinfo/mplayer-felhasznalok
More information about the MPlayer-felhasznalok
mailing list