[Mplayer-felhasznalok] MPlayer és a hibás DVD

Tomi tomi at webgrafika.hu
Sat Nov 12 23:00:10 CET 2005

Sziasztok!

Hozzám került egy kissé poros DVD. Letisztítás után, beraktam meghajtóba,
ami szerint még mindíg vannak rajta olvashatatlan részek. (Nagyítóval
nézegetve, látszik, hogy volt a lemezen írás közben egy két porszem amiket
"körbeégetett" a lézer)

Van az MPlayernek olyan opciója mely átkódolás nélkül átugorja a hibás
részeket?

Kb 1-2 másodpercnyi hibák vannak a filmben, de mikor éppen egy
olvashatatlan részhez ér a lejátszás, akkor teljesen kifagy az MPlayer. Ha
átkódolom mencoder dvd://1 -aid 130 -oac copy -ovc copy -o film.avi
parancssorral, akkor 1-2 hiba után nagyon rondán elcsúszik a hang.
(érdekes módon egy idő után lassan szinkronizálódik)

MPlayer 1.0pre5-3.3.5 -verziójú MPlayert használok. (Tudom, hogy nem egy
mai gyerek, de ez a modemes net használhatatlan 100kbyte-nál nagyobb
fájlok letöltésére)

Tud az MPlayer előreolvasva lejátszani?

Olvastam a manban, hogy lehet a lavcodec-ben valami hibakezelést
használni, de nem akarom én a filmet órákig kódolgatni, csak lejátszani
szeretném úgy, hogy ne kelljen minden hibánál kilőni a fagyott MPlayert.
Elég ha 2x megpróbálja a badsectort elolvasni, utána haladhatna tovább,
maximum kicsit szétesik a kép pár pillanatra, vagy 1-2 szó kimarad a
mondatból, de legalább ne lenne fagyi szerü állapot (amiből persze kijön
10-20 perc múlva)

Érdekelne a DVD felépítése. (mik ezek a .vob meg .ifo stb fájlok , hogy
van rajta a hang, meg ilyesmi)
Ha valaki tud valami jó linket erre, akkor köszi.

Tomi