[Mplayer-felhasznalok] MPlayer és a hibás DVD

Arpi arpi at thot.banki.hu
Sat Nov 12 23:26:55 CET 2005

Hi,

> Hozzám került egy kissé poros DVD. Letisztítás után, beraktam meghajtóba,
> ami szerint még mindíg vannak rajta olvashatatlan részek. (Nagyítóval
> nézegetve, látszik, hogy volt a lemezen írás közben egy két porszem amiket
> "körbeégetett" a lézer)
>
> Van az MPlayernek olyan opciója mely átkódolás nélkül átugorja a hibás
> részeket?

nincs, mindig atugorja.

> Kb 1-2 másodpercnyi hibák vannak a filmben, de mikor éppen egy
> olvashatatlan részhez ér a lejátszás, akkor teljesen kifagy az MPlayer. Ha
> átkódolom mencoder dvd://1 -aid 130 -oac copy -ovc copy -o film.avi
> parancssorral, akkor 1-2 hiba után nagyon rondán elcsúszik a hang.
> (érdekes módon egy idõ után lassan szinkronizálódik)
>
> MPlayer 1.0pre5-3.3.5 -verziójú MPlayert használok. (Tudom, hogy nem egy
> mai gyerek, de ez a modemes net használhatatlan 100kbyte-nál nagyobb
> fájlok letöltésére)
>
> Tud az MPlayer elõreolvasva lejátszani?

RTFM, lasd -cache opcio

> Olvastam a manban, hogy lehet a lavcodec-ben valami hibakezelést
> használni, de nem akarom én a filmet órákig kódolgatni, csak lejátszani
> szeretném úgy, hogy ne kelljen minden hibánál kilõni a fagyott MPlayert.

annak ehhez semmi koze

> Elég ha 2x megpróbálja a badsectort elolvasni, utána haladhatna tovább,
> maximum kicsit szétesik a kép pár pillanatra, vagy 1-2 szó kimarad a
> mondatból, de legalább ne lenne fagyi szerü állapot (amibõl persze kijön
> 10-20 perc múlva)

hja... de ezt ne ide ird hanem a kernel listara, ugyanis ilyenkor
nem az mplayer fagy hanem a kernel fogja a processzt, ami csak var az
adatra... en is ruhellem hogy ha pl. egy badsectoros vinyot/cd-t
akarok akar dd-vel lemasolni az napokig tart mert fel oran at
probalgatja ujraolvasni minden hibas sectort. szal ez nem mplayer specifikus.

> .rdekelne a DVD felépítése. (mik ezek a .vob meg .ifo stb fájlok , hogy
engem is. sok penzert akar el is aruljak a licensztulajdonosok...

A'rpi